Home - Chovatelská stanice Kní-york

Ostatní foto »

Cruft s - International Final Juniorhandling 2010

Terezka

To, že pojedeme i letos na Crufts, jsem se dozvěděla od své dcery asi 14 dnů před odjezdem. Bylo to pro mě velké překvápko !
Jelikož Terezka za rok 2009 nevyhrála svou kategorii s rozdílem 10 bodů byla až druhá a Absolutním vítězem se stala vítězka mladší kategorie Terezka Škrobánková, která má reprezentovat naši republiku na velkých soutěžích v JH - Crufts, WDS, EDS 2010...nečekala jsem, že bude Terezka tak akční a zajistí si reprezentaci za jinou zemi...
To, že se to dá, jsme zjistili už loni na Cruftu, kde to tak udělalo více reprezentů. Proč Bulharsko ?
V listopadu na CACIB Praze Terezka vystavovala kamarádce plemeno Irský vlkodav, které posuzoval vice president Bulharského kenel klubu a u kterého vyhrála titul BOB. Jelikož Terezka věděla, že ČR už nebude moci reprezentovat, oslovila právě tohoto pána...ten byl nadšený a říkal, že to projedná s vedením klubu, do konce roku následovalo hodně dalších meilů s Bulharskem a také Cruftem, které nemělo žádné námitky...
Dva týdny před odjezdem mě Terezka postavila před hotovou věc, že jede reprezentovat Bulharsko  - poprvé v historii tohoto státu na Crufts.
Zamluvila dvě letenky a jediná věc, která nám chyběla bylo SOUHLAS vedení CMKU, že o tom je informováno a nemá nikdo jakékoliv námitky, aby Terezka jela reprezentovat jinou zemi a to potvrdit písemně s hlavičkou CMKU a zaslat obratem do Bulharska...
Jako první jsem volala paní Tiché, ta bohužel měla vypnutý mobil, tak jsem neváhala a zavolala panu Širokému, který samozřejmně hned souhlasil, jen mu bylo líto, že za ČR nebudeme mít žádného reprezentanta z důvodu pozdního zaslání přihlášky, ale bohužel byl pracovně mimo sekretariát, tak mě odkázal na svou sekretářku, která to měla poslat a hned odeslat. Mezitím mi zavolala paní Tichá s omluvou, že byla u lékaře, kde měla vypnutý mobil, tak jsem ji hned řekla o všem, její reakce byla velmi milá a spontánní, řekla, že jí osobně je to jedno, jestli bude Terezka reprezentovat Bulharsko nebo jinou zemi, hlavně, že tam pojede a ukáže, co se psy dovede !
Díky paní Tiché, protože sekretářka onemocněla, jsme získali na CMKU rychle písemné potvrzení pro Bulharsko a zároveň jsme měli velkou podporu časopisu Pes přítel člověka, který se nám nabídl sponzorovat letenky a cestovní náklady částkou 10. 000 Kč.
Tato nabídka a dvojnásobná částka mě doslova vyrazila dech !
Teď už zbývalo jen svolení ředitelky v práci, nahradit dopředu dětem výuku, zajistit hlídání našich psů a začít se balit.
Nastal PÁTEK den D...byla jsem strašně nervozní, protože jsme měli přiletět do Birminghemu v 17.30, najít rychle hotel a v 20.00 hodin už být na slavnostní uvítací večeři zase na jiném místě. Poletí letadlo na čas, nebude mít zpoždění, najdeme tak rychle nový hotel, kde jsme nebydleli loni, stihneme se ubytovat a převléknout - bude nás ještě někdo čekat na recepci, najdeme další hotel, kde je večeře ?
To všechno se mi honilo hlavou...Terezka ta byla úplně v klidu a to mě ještě více vytáčelo !
Vyjely jsme vlakem v osum ráno z Ostravy. V jednu odpoledne jsme byly na hlavním nádraží v Praze, tam nás čekal bývalý manžel, který nám pomohl s kufrem na zastávku autobusu a dal Terezce videokameru.
Autobus na letiště jel hodinu, ale byli jsme tam dvě hodiny před odletem. Rychle jsme našly náš terminál a čekaly na odbavení kufru.
Odbavení proběhlo hladce a za chvíli jsme už nastupovaly do letadla společnosti RYANAIR. Letadlo bylo úplně plné, let trval dvě hodiny a hladce jsme přistáli na letišti v Birminghemu.

Let

Tam už jsme to znaly, tak jsme nasedly do taxiku a ten nás odvezl do našeho hotelu HILTON, kde nás na recepci už čekali s přivítací taškou.

Hilton

Rychle jsme se ubytovaly, osprchovaly, převlékly a šly na recepci, kde měl pro nás a ještě další čtyři reprezentanty přijet autobus, bohužel ten na nás zapomněl - odvezl jenom reprezentanty z prvního hotelu, kde jsme bydlely loni, tak jsme si museli objednat taxi a na vlastní náklady dojet na večeři.

Velcome
Večeře byla opravdu luxusní s několika chody. Letos přibylo hodně nových tváří, ale polovinu už jsme znaly, vítání nebralo koncí.

Večeře
Pan rozhodčí se nám představil a byl to velký sympaťák.

Judge
 Po večeři se musel, jak je tomu dobrým zvykem, každý reprezentant říct něco o sobě v angličtině, potom se rozdávali dárečky a fotilo se. Pokračování pro mladé bylo ještě ve druhém hotelu, kde jsem už nešla. Terezka přijela až ve dvě ráno.

Představení se

Dárečky

Focení s Benem

Společné foto

Druhý den v SOBOTU jsme měli všichni až do večera volno. Dobře jsme posnídali typickou anglickou snídani ( vajčina se slaninou, žampiony, fazole, zapečené rajče, bílá klobása s teplým toustem nebo vločky s čerstvým ovocem, vymačkaná čerstvá šťáva, čaj, kafe a jako zákrm čerstvě upečené crossanty s nutelou).
Mrzelo mě jen to, že jsme nestihly vystavování teriérů v pátek ráno.
Po dlouhé době měli ISCWT v Anglii rozhodčí, která znala standard a vítězství dala psovi i feně irského standardního typu !

Velcome
Sobotu jsme se rozhodly věnovat výletu vlakem a nakupování v centru.

Nákupy
Večer jsme přijely uchozené a utahané do hotelu a pěšky jsme si našly cestu z hotelu na výstaviště, kde jsme mohli všichni zhlédnout finále skupiny TOY a zasloužené vítězství nádherného maltézského pinče, který měl nejen úžasnou srst ale také ještě lepší pohyb.

Toy

Po skončení se všichni reprezentatnti sešli v hlavní aréně na Zkoušku finále - tentokrát bez psů.

Nácvik bez psů

Zkouška  Bez psa

Rozhodčí

Všichni

Dominika + Terezka

Je to vždy velká sranda, jak si kdo poradí s neviditelným psem na vodítku....Všichni to zvládli skvěle ! Večer na hotelu jsme neuměly usnout...zítra to začne....jakého asi dostaneme psa ...bude to takový poděs jako loni ?
NEDĚLE - před osmou ráno jsme se všichni setkali u kruhu a čekali na příchod pejsků, hned za chvilku dorazil k našemu boxu sympatický pán

Majitelé
s manželkou. Rozložil stůl a vytáhl pejska z přepravky - byl to nádherný KBT ! Sám ho Terezce načesal a celou dobu byl s náma. Byla to láska na první pohled - Terezce hned vlepil Kenzo velkou pusu na přivítanou a celou dobu vrtěl ocáskem.

Seznámení

Super pár  Pár

Terezka hned  získala Kenzovu důvěru a po pěti minutách nebylo už co zkoušet, vypadalo to, jako by už se dávno znali !

Zkouška  Zkouška

s majitelem

Byly jsme z něho nadšeni ! Po hodině se všichni seřadili v předkole a šlo se soutěžit...
První kolo nebylo vůbec náročné, jen postoj a tam a zpět, kolečko...
Terezka jako jedna z mála vydržela dvě hodiny své psy udržet ve výstavním postoji...

Postoj

poté hned následovalo druhé kolo - výměna psů. Terezka dostala mladého papilona, který z ní nemohl spustit oči, dělala s ním free handling a trojúhelník se změnou rozhodčího zvládli opět bez chyby.

Výměna

Terka
Byla jsem moc spokojená, jak Terezka předvedla perfektně obě plemena, bohužel se mi zdálo, že teriéři ani společenská plemena pana rozhodčího moc nezajímají, více se věnoval loveckým plemenům...
Odpoledne byla přestávka, tak jsme se šly najíst a konečně jsme také obešly stánky na výstavě, abychom něco přivezly našim miláčkům.

Hala
Finále JH , které jste mohli sledovat on-line bylo pouze krátké a jen pro lidi s platnou vstupenkou za 560 Kč.
Všichni finalisté jen vběhli do arény , postavili pejsky do postoje a čekali až pan rozhodčí vybere 8 semifinalistů...mezi nima byla naše kamarádka
Ola - Alexandra Szydlowska z Polska  - SUPER !!!
Bohužel dalších pět dělalo v předkolech takové zásadní chyby, jako je zakrytí psa tělem, špatné přehazování z ruky, pejsek se jim bál, nechodil, nezvednul ocásek, nebo nepostál v postoji - což by nemělo rozhodčímu uniknout !
Ola měla obrovskou šanci, vždyť kdo jiný by měl vyhrát u evropského rozhodčího než Vítězka WDS v Bratislavě a EDS v Dublinu ?
Velkou podporu publika měla ale domácí favoritka...
Crufts vždy vyhlašuje nejdříve první místo, strašně jsme drželi všichni Ole palce.....ano první místo putuje do Polska !!!!
Druhé obsadila velmi šikovná reprezentantka s pointrem a třetí domácí reprezentantka s basetem...

Vítězky
Měli jsme velkou radost - spravedlnost existuje !
Ola si vítězství opravdu zasloužila ! Je to velmi milá a skromná dívenka, kterou dobře známe i u nás a na Slovensku, kde soutěží vždy se dvěma plemeny - barzojem nebo špringeršpanělem, které doma chovají.
Potom následovalo focení na památku a odchod na hotel, kde začalo balení.

V hotelu

V PONDĚLÍ jsme naposledy posnídali anglickou snídani a pěšky došly na letiště. Musely jsme spoustu věcí z kufru a tašek vyhodit, jelikož jsme měly několik kilo nadváhu a letušky kontrolovaly, nejenom přesné rozměry tašky do letadla , ale také kufr nesměl mít více jak 15 kg. Osobní prohlídka byla také důkladná, nesmíte mít s sebou nic tekutého či gelového. Museli jste si zout boty, svléknout kabáty, důkladně všechny prošahali a pozor také na kosmetiku, nesmíte mít žádné laky, pasty, krémy či deodoranty a parfémy větší jak 10 ml.
Byla jsem zadržena kvůli kuličkovému parfému, který mi odebrali na stěry a hrozně také prohlíželi mé malé nůžky z manikůry, ale nakonec mi obě věci vrátili a nic nevyhodili :-)
V pořádku jsme přistáli v Praze, hned nám jel autobus na nádraží a za půl hodiny i vlak do Ostravy. Před půl nocí jsme už byly v obklíčení našich psů, po kterých nám bylo moc smutno a líčily všechny naše zážitky rodičům...
Příští rok, se bude Terezka moc snažit reprezentovat opět naši republiku, uvidíme, jestli se jí bude letos na českých výstavách dařit lépe než loni...

Focení Kamarádky

702 00 Mor. Ostrava
+420 774 867 890
kni-york@kni-york.cz
© 2004-6 KNÍ-YORK F.C.I. - Všechna práva vyhrazena - Poslední aktualizace: 2018-10-17 19:19:45 - admin - Made by ReHANEK